FAQ

FAQ

Veelgestelde vragen over het reserveren van een kerstboom

Hoe reserveer ik mijn boom?

Dit kan door in te loggen met uw postcode en boomnummer van vorig jaar. Na het inloggen kunt u kiezen of u uw boom opnieuw wilt reserveren of juist wilt annuleren. Nadat u een keuze heeft gemaakt, kijgt u een bevestiging per e-mail

Ik ben nieuw en wil graag een boom reserveren

Het is niet mogelijk om een nieuwe boom te reserveren via de website. Of het mogelijk is om een boom van te voren in te tekenen op een boom is per uitgiftepunt verschillend. Kijk bij het desbetreffende uitgiftepunt of dit mogelijk is.

Wanneer kan ik mijn boom afhalen?

Dit kan meestal na Sinterklaas bij uw uitgiftepunt. Kijk voor de openingstijden en afhaaldagen bij het uitgiftepunt.

Ik ga dit jaar met kerst verhuizen, trouwen, op vakantie, naar de Noordpool en wil mijn boom een jaar laten staan, kan dat?

In principe laten we geen bomen staan. Rond de jaarwisseling gaan alle niet-opgehaalde bomen de grond uit en krijgen een nieuwe plek. U wordt dus verzocht volgend jaar opnieuw een boom uit te zoeken of een oppasadres te regelen voor dit jaar.

Ik wil mijn boom graag ergens anders ophalen

In verband met de logistiek is het niet mogelijk om je boom op een andere plek op te halen dan waar je hem hebt ingeleverd. Het staat je vrij om een andere boom te komen uitzoeken op de locatie naar keuze of de adoptie over te dragen aan iemand anders. Reserveer de boom in november en laat het nieuwe gezin zich bij het ophalen registreren.

Waarom zijn er zo weinig grotere bomen?

Het duurt ongeveer zeven jaar voordat een kerstboom redelijk op hoogte is. Daarbij is het zo dat grotere bomen een kleinere kans hebben op overleven. In verband met deze lange groeiperiode en uitval van 'bejaarde' kerstbomen hebben we bij diverse uitgiftepunten vaak bomen tot 150cm in overvloed en daarboven iets minder (maat is excl. kluit). Je zult je adoptieboompje dus soms op de groei moeten uitkiezen. Gelukkig krijgt de boom daar alle kans toe de komende jaren...

Het lukt niet om in te loggen

Controleer goed of u de gegevens juist heeft overgenomen uit de e-mail of briefkaart. Neem deze gegevens precies over, dus ook een extra nul, zoals bij nummer: 043. 

Controleer ook goed of u niet per ongeluk een extra spatie heeft geplaatst na het boomnummer of de postcode. Haal de spatie weg en probeer het opnieuw.  

Mijn postcode of andere gegevens kloppen niet

Het kan voorkomen dat wij een verkeerde postcode of andere gegevens fout in ons systeem hebben staan. Log dan in met de verkeerde postcode die staat vermeld in de e-mail of briefkaart. Na het inloggen is het mogelijk om uw gegevens te veranderen.

Nog steeds problemen?

Neem contact op via de contact-pagina. Stuur meteen uw boomnummer , naam en postcode mee, Wij zorgen vervolgens handmatig dat uw reservering wordt verwerkt.

Mijn boom is vermist

Ondanks het feit dat we zorgvuldig met de boomgegevens omgaan, komt het jaarlijks voor dat we een aantal bomen missen. Dit kan verschillende oorzaken hebben:

- de boom is niet ingeleverd

- het label is niet opgehangen, of niet goed bevestigd

- de boom is bij inleveren vrijgegeven, omdat de eigenaar volgend jaar een andere boom wenst (label is eraf)

- wij hebben ergens in het proces een schrijffout gemaakt

Het is zeer spijtig wanneer een adoptiekerstboom onbedoeld zijn label of familie kwijtraakt. Helaas is een fout maken menselijk. 

 

 

 



Kerstboom facebook Kerstboom twitter